dimarts, 19 de maig del 2009

Zona 30 - al Sector 14


L'altre dia passejant pel Turó de la Peira vam poder observar a molts carrers la limitació de 30 Kms. per hora per als vehícles que hi circulen.
Des d'aquí, i amb l'ànim de fer propostes positives pel barri d'Horta, volem demanar formalment que l'Ajuntament implementi, com més aviat millor la zona 30 kms, per hora, a l'interior del rectangle format pels carrers Passeig de Maragall, Dante, Ciències i Llobregós. Els carrers esmentats tindrien un trànsit normal per a la ciutat, i en canvi els carrers interiors serien de transit lent o bé peatonals.
Creiem que aquesta proposta ja hauria d'estar posada en marxa, ja que beneficiaria al conjunt històric del carrer Aiguafreda, i a tots els carrers interiors. Facilitaria que els estudiants que van als col.legis de la Zona, com la Immaculada Concepció ó el SAFA, tinguessin unes anades i vingudes més tranquiles. Seria un primer pas per protegir la zona, fets i no paraules. L'equip de govern s'omple la boca de paraules dient que vol millorar el barri i en canvi és incapaç de portar a terme petites millores com l'aquí sol.licitada.
Esperem els comentaris dels polítics del districte que habitualment llegeixen aquest bloc.

5 comentaris:

Jordi Coronas i Martorell ha dit...

Comparteixo el criteri sobre el qual us baseu per demanar la zona 30.La qüestió és que l'aplicació que en fa l'Ajuntament de les zones 30 no serveix de res, atés que es limiten a pintar el senyal de límit de velocitat al terra.
Fer zones 30 ha d'implicar canvis en el paviment, mobiliari urbà en forma de jardineres, fitons, etc. de forma que tot el conjunt ens forci una limitació de velocitat, perquè si no qui és el qui respecta el límit d'un senyal pintat al terra??

Pere Nieto ha dit...

En aquests moments s'està treballant la proposta de zona 30 a Horta. La idea seria poder començar per la zona de l'Eixample d'Horta i a mesura que acabin obres de gran impacte al barri com el col·lector del carrer Fulton poder-ho anar ampliant a la resta del barri, aplicant totes les mesures que poden ajudar a pacificar el trànsit i a afavorir vianants. Anirem infomrant d'aquest tema i en breu es farà una sessió informativa que ja us faré arribar.

Jose Rodríguez ha dit...

Buena idea.. una vez se vea el plan urbanístico que vaya a tener la zona (cosa importante porqué declarar zona 30 lo que a lo mejor no es una calle no tiene sentido), así que paciencia... se puede estudiar.

Como ha dicho Pere, se va a implantar en la zona de Horta y puede ser un experimento de cómo han de configurarse zonas del barrio con estructura parecida. ES interesante para estudiarlo y ver su viabilidad.

Manel J. Camps ha dit...

Jordi, Pere i José,

Gràcies pels vostres comentaris de suport, encara que sigui parcial, a la proposta feta per la nostra plataforma.

A veure si no triguen gaires anys per a poder veure realitzat.

Gràcies,

mercees ha dit...

Al carrer Borrell desde el c/. Aragó fins Gran Via, tambe es zona 30, suposo que perque hi ha algun col-legi per alla.Si al example possen zona 30 en un carrer de bastant transit, encara mes
s'hauria de posar zona 30 al carrer Llobregós des Maragall fins la Rambla del Carmel. Ja que tenim els 2 col-legits "Sagrada Familia" i "Can Carabassa" i el transit circula a molta velocitat per aquest carrer amb perill per els nens, avis i veins.
En el sector de dintre d' aquets carrers estic d' acord amb en Jordi Corones, no bastaria amb zona 30 s' hauria d' afegir zona peatonal o amb fitons.